Framkalling av gamle filmer

Følgende historie har kommet inn til Norsk Fotohistorisk Forening – Preus museums venner:

«En filmrull skulle fremkalles. På rullen sto det Kodachrome 2 colour slide film daylight or blue flash K135-20P ASA 25 15DIN 20 exposures 24x36mm Kodak Ltd London. Film price includes processing by Kodak.
Jeg ringte Kodak Norge AS. De sendte meg videre til Fotoservice SA i Sveits. Fotoservice SA sendte meg videre til Process C-22 i England. Etter litt korrespondanse sendte jeg filmrullen til England 28. mars 2009. Forhåndsbetalte 14. juni 2009 for fremkalling, skrive ut på papir og tilbakesending. Jeg har purret flere ganger, på telefon svarer de ikke, men pr e-mail har de svart at de har mye å gjøre og at jeg må være tålmodig.  Siste gang jeg fikk svar var for ett år siden. Siste purring var 9. november 2010. Jeg har gått ut ifra at firmaet har vært seriøst, ettersom jeg ble henvist dit av et annet firma. Det har gått 2 år uten at noe har skjedd. Vet dere om dette er et seriøst firma, og har dere noen gode råd til meg?»

Vi kjenner ikke dette firmaet, men gjorde et søk på nett og fant en diskusjonsside med blanda erfaringer. Er det noen som vet noe mer om dette firmaet, eller har gode råd å gi om framkalling av gamle filmer? Skriv en kommentar i feltet under her!

One Response to Framkalling av gamle filmer

  1. movie dragon sier:

    An impressive share! I have just forwarded this onto
    a colleague who was conducting a little research on this. And he
    in fact ordered me dinner due to the fact that I stumbled upon it for him…
    lol. So allow me to reword this…. Thanks for the meal!!
    But yeah, thanks for spending time to discuss this matter here on your website.

Legg igjen en kommentar

